onsdag 14 mars 2012

Patti Smith & Virginia Woolf i symbios

Just nu läser jag Patti Smiths Just Kids och jag känner på mig att den kommer vara fantastisk. Jag tror det för att jag är förtjust i Patti Smith och jag tror det ännu mer på grund av att människor i min närhet har fått mig att tro så.

Lästips är verkligen någonting av det bästa att både ge och få. Därför blev jag glad när jag oväntat drabbades av ett lästips denna onsdagskväll. Allt tack vare att jag ramlade över denna uppläsning som Patti Smith gjort av en text av Virginia Woolf:


Jag har aldrig förrän nu förstått att jag vill utforska Virginia Woolfs författarskap. Först efter i kväll och Patti Smith. Nu vill jag läsa Virginia Woolf.

/Victoria

PS: Jag tar gärna emot dina lästips! 

2 kommentarer:

  1. Hej på dig Victoria. Jag rekommenderar varm att läsa Virginia Woolfs liv. Det var ett tag sedan jag gjorde det, men många små saker spökar furtfarande i huvudet när jag tänker på henne. Lite i stilen ... Heberleins "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Också en bok som man är nästan glad att komma till sista sidan. Just nu läser jag hennes bok: En liten bok om ondska ... så ett slags masokistiska drag har man ;O) ...

    PS. Gillar Patty Smith skarpt!

    SvaraRadera
  2. Hej Nina! Låter spännande, tack för din input på Woolf - nu känner jag mig ännu mer taggad att läsa!

    Ja, Patti Smith är grym!

    /Victoria

    SvaraRadera