onsdag 3 oktober 2012

Bok om att sakna

Jag tycker om att läsa dikter. Därför tycker jag om boken Om du var här av Bente Brattlund.  Denna berättelse om saknad är skapad i form av en dikt.  Den är väldigt fin och sorgsen på samma gång. Jag gillar också att det är en berättelse över vardagen.

Med några få ord och ett vardagligt tilltal förmedlas känslor om hur det är att sakna någon. Jag tror att du och jag och de flesta andra människor kan känna igen sig i hur saknad beskrivs i boken. Om hur det är när någon som man tycker mycket om är långt borta. Det är korta meningar, men med mycket innehåll.


Om du var här är utgiven från det nya förlaget Vilja som riktat in sig på lättlästa böcker för vuxna. Det innebär att det nu finns flera nya böcker i hyllorna för lättläst på biblioteket. Kom och låna!

/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar