tisdag 13 juli 2010

Jag är er sommarvikarie!

Mitt namn är Klara och under sommaren vikarierar jag här på biblioteket.

I höst kommer jag att återgå till mina studier på Bibliotekshögskolan i Borås där jag har två år kvar. Men just nu är jag mycket glad över att ha fått möjligheten att vikariera. Här får jag prova på yrket och testa mina färdigheter.

Jag arbetar en hel del med våra Kulturstödsböcker. Det är böcker som har fått Kulturrådets litteraturstöd och som sedan delas ut till huvudbiblioteken i landet.

Det är alla möjliga titlar i olika kategorier och jag ser till att dessa får en hyllsignatur på ryggen, en stämpel, läggs in i vår katalog och plastas in om så behövs. Några titlar och framsidor har jag fastnad extra för.
Ett urval av dessa är:

"Kapitel ett" av Jenny Tunedal där hon beskriver ensamhet i flera olika skrivformer. Jag har ej ännu läst den utan fastnade helt enkelt för den färgglada framsidan. Likaså var det med:

 

"Handboken" av Karolina Bång som är ett seriealbum. För en recension av boken klicka här eller kom till biblioteket och titta i den.

Några titlar har även fallit mig i smaken helt enkelt för att det klingar så fint.
Det är"Själens regnbåge" av Mehmed Uzun och "Branden i hjärtat" av Mahasweta Devi

                                    
Alla dessa titlar och framsidor återfinns på Kulturstödshyllan vid kopiatorn.
På återseende i informationsdisken :-)!

//Klara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar