fredag 16 juli 2010

Er sommarvikarie om ljudböcker

Förutom att arbeta med Kulturstödböckerna som jag talade om i mitt förra inlägg, har jag även fått i uppgift att kika över ljudbokshyllan.
Det innebär att jag även där hittat en del titlar värda att kasta ett extra öga på.



För er som inte läst "Snabba Cash" av Jens Lapidius kan jag varmt rekommendera Morgan Allings inläsning
Jag lyssnade på den under tidiga morgonpromenader och för mig fungerade det mycket bra som motivation att komma upp. Ibland blev promenaderna extra långa för att jag inte kunde sluta lyssna.

När den tog slut tog jag mig an Reine Brynolfssons inläsning av Stieg Larssons "Milleniumtriologi" som även den görs sig väldigt bra med Reine Brynolssons manliga stämma.
Ett tips under lata sommardagar!



Till två titlar som jag önskar att jag hade lyssnat till istället för att ha läst i tryckt i form.

"Svålhålet" skriven och inläst av Mikael Niemi. En härlig resa i rymnden och tankar kring hur dagens omvärld ser ut och varför.
AdLibris
Hundhuvud" av Mårten Ramsland och inläst av Figge Norling. En historia om en dansk man som återvänder till sin barndomsstad och vars uppväxt man får följa. Hade velat lyssna på den helt enkelt för att jag tror den gör sig bättre så.
AdLibris


Så till sist ett tips från de engelska titlarna "A redbird Christmas" skriven av Fannie Flagg och inläst av henne själv. En värmande saga som får mig att le när jag tänker på den. En må-bra-bok som passar bra om man vill ha något lättlyssnat och välbefinnande.

//Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar