tisdag 15 december 2009

Kom i julstämning med de bästa jullåtarna




Vi har nu en vecka och två dagar kvar till julafton och det är verkligen på tiden med lite julstämning. Vad är då bättre än ett gäng bra jullåtar på stereon? Nja, det beror kanske på - möjligen har du, som jag, redan tröttnat på de vanligaste sångerna som man oundvikligen utsätts för var man än går i dessa tider? Snäll som jag är, har jag därför satt ihop en lista med mina julfavoriter och det är nog inte riktigt dem du har hört till leda. Givetvis har jag med tidernas bästa jullåt; Fairytale of New York!

Har du Spotify? Här är låtarna i en Spotify-spellista.

Om inte, har du här hela listan med länkar till låtarna på Youtube:
Fairytale of New York - The Pouges och Kirsty McColl
A Christmas Duel - The Hives och Cyndy Lauper
Merry Christmas (I Don't Want To Fight Tonight) - Ramones
Father Christmas - The Kinks
The Jingle Bell Rock - The Fall
Christmas Card From a Hooker in Minneapolis - Tom Waits
Maybe This Christmas - Ron Sexsmith
Christmastime - Aimee Mann
I Was Born On Christmas Day - Saint Etienne
Christmas Wrapping - The Waitressess
It's Christmas! Let's Be Glad! - Sufjan Stevens
Frosty the Snowman - Fiona Apple
It Doesn't Often Snow At Christmas - Pet Shop Boys (på Spotify fanns bara en cover med West End Girls)
I Don't Intend To Spend Christmas Whithout You - Margo Guryan
Another Christmas - Amanda Jenssen
O Come, O Come Emmanuel - Sufjan Stevens, alt. med Belle and Sebastian (den sistnämnda fanns inte på Spotify)
Have Yourself a Merry Little Christmas - Katie Melua

/Sara Britta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar