onsdag 22 augusti 2012

Ett slag för höstens upplevelser

Ibland känns det som världen är alldeles hopplöst fel ute. Som det bara finns tråkigheter och mer tråkigheter. Som vi inte alls tar hand om varandra och andra. Den känslan.

Som tur är så är det inte så. I alla tråkigheter finns också oändligt mycket kärlek, lyckliga rus och massa människor som på miljarder sätt gör skillnad. Fortsätt göra skillnad!



Utan inspiration och knuffar är det så mycket lättare att misströsta. Därför är upplevelser för mig livsviktiga. De fångar, förför och förvandlar. En grym upplevelse blir också en påminnelse om att det går att förändra och att det går att påverka. En grym upplevelse skapar eufori, mod och hopp. Det spelar ingen roll om det är böcker, konserter, teater, dans, musik, möten, konst eller föredrag. Jag är övertygad om att grymma upplevelser förändrar mig och det i sig kan förändra det runtomkring mig.

Den 30 augusti släpper vi det fullständiga höstprogrammet för Kulturhuset Ängeln. Redan idag kan du få en förhandstitt i Katrineholmskuriren. Jag tror det blir en magisk höst. Bli en del av den.

Till dess, låna en läsupplevelse! Om du vill ha boktips kan du såklart kolla runt i bloggen, men du kan också besöka Katrineholms bibliotek. Där finns många som gärna delar sitt bästa boktips!    

/Victoria

PS: Just nu söker vi fler volontärer till våra populära Språkkafé. Kanske är det du eller någon du känner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar