måndag 12 januari 2015

Utlåningstoppen 2014

I slutet på året är jag alltid nyfiken på vad som lånats ut under året som gått. Är det de titlar jag tror? Hur många utlån kan en titel komma upp i? I år bestämde jag mig dessutom för att se om det blev någon skillnad om jag tog fram en lista som inkluderade alla biblioteken i Katrineholms kommun och bara huvudbiblioteket i Kulturhuset Ängeln. Och  det blev det!

Vi börjar med faktaböckerna:

Faktaböcker alla bibliotek i Katrineholm (antal lån inom parantes): 



2. Fotbollsstjärnor. 2014 (74)
3. Jag är Zlatan Ibrahimovi´c, av Zlatan Ibrahimovi´c & David Lagercrantz (49)
4. Naxwaha iswiidhishka oo ku qoran af-soomaali, av Åke Viberg(Svensk grammatik på somaliska) (36)
5. Jag är Zlatan, av Zlatan Ibrahimovi´c & David Lagercrantz (LättLäst)  (35)
6. Kitāb rukhsah qiyādat al-sayyārah bi-al-lughah al’arabīyah, av Ibrāhīm Nazār (Körkortsbok på arabiska) (34)
7. Hockeystjärnor. 2014 (32)
    438 dagar, av Johan Persson (32)
8. En blomma i Afrikas öken, av Waris Dirie (30)
    Buugga waditaanka baabuurta, av Max’ed-deeq C/madar Haldhaa (Körkortsbok på somaliska)  (30)
    Jag är Malala, av Malālah Yūsufzay (30)
9. Jakten på kapten klänning, av Jonas Trolle (28)
    Våga drömma, One direction (28)
10. Guinness world records. 2013 (25)

 Faktaböcker huvudbiblioteket Kulturhuset Ängeln (antal lån inom parantes):


       Naxwaha iswiidhishka oo ku qoran af-soomaali, av Åke Widberg (Svensk grammatik på  somaliska)  (34)
 2. Buugga waditaanka baabuurta, av Max’ed-deeq C/madar Haldhaa (Körkortsbok på somaliska) (30)
3. 438 dagar, av Johan Persson (26)
4. Guinness world records. 2014 (23)
    Qawā’id al-lughah al-suwīdīyah, av Åke Widberg (Svensk grammatik på arabiska)  (23)
5. Jakten på kapten klänning, av Jonas Trolle (22)
    Vägmärken & vägmarkeringar (22)
    Språkporten, av Monika Åström (22)
6. Ett kort uppehåll på vägen till Auschwitz, av Göran Rosenberg (21)
7. Handbok i kvalitativ analys (20)
    Den kompletta guiden till Högskoleprovet, av Lukas Holmegaard (20)
    Forskningsmetodikens grunder, av Patel Runa (20)
8. En av oss, av Åsne Seierstad (19)
    Svensk grammatik, av Åke Viberg (19)
9. Matematik för grundläggande vuxenutbildning. Vux 1, av Martin Holmström (18)
    Kitāb ta’līm al-siyāqah bi-al-lughah al’arabīyah, av Samīr Wardā (Körkortsbok på arabiska) (18)
10. M. 3b, av Martin Holmström (17)

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar