tisdag 13 november 2012

Integrationsfestival på Perrongen

På lördag kommer fredsforskaren Hans Abrahamsson, ordkonstnären Emil Jensen och den dansande ingenjören Lilla Namo till Katrineholm. Dessutom blir det invigning av etapp 2 på Perrongen i Lokstallarna. Både på fredag och lördag pågår nämligen Integrationsfestivalen på Perrongen.

Photo: Intresseras av fredsforskaren Hans Abrahamsson, provoceras av ordkonstnären Emil Jensen och dansa till den rappande ingenjören Lilla Namo. Kom på Integrationsfestivalen nu på fredag & lördag!

Och du, ta med en vän så blir vi ännu flera.

Läs mer om eventet: http://on.fb.me/ZlpG9T

Integrationsfestivalen är ett arrangemang inom EU-projektet Integration Katrineholm. Målet är ett öppnare Katrineholm med ökad förståelse och minskat främlingsskap mellan invånarna. Projektet syftar till att ungdomar ska samarbeta och driva olika former av projekt inom olika områden, till exempel Konst & Kultur.



Emil Jensen har vunnit poetry slam-tävlingar, spelat in skivor & ljudböcker och åkt på cykelturné. Han sjunger sånger och framför poetiska texter om livet, vardagen och världen på skånska. Själv är jag väldigt förtjust i raderna:
Jag snodde passionsfrukt i en affär
Du såg när dom tog mig och förde mig bort
Jag skrek att jag vägrar betala för kärlek
Jag lät det va dumt sagt ännu dummare gjort

                                      ur låten Spela roll

Förra året kom Emil Jensens ljudbok Snacka om. Den kan du lyssna på strömmande direkt från datorn. Om du är nyfiken på vad ljudboken innehåller kan du först titta på ljudbokstrailern:



Kom på Integrationsfestivalen!

/Victoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar